Animacións

De Manuais Informática - IES San Clemente.
Revisión del 11:25 14 nov 2013 de Carrion (discusión | contribs.) (→‎O código Java)
(difs.) ← Revisión anterior | Revisión actual (difs.) | Revisión siguiente → (difs.)
Ir a la navegación Ir a la búsqueda

Introdución

  • Android ten 2 mecanismos para crear animacións
    • Animación de propiedades: Crea unha animación modificando os valores das propiedades dos obxectos por un período de tempo.
    • Animación de vistas: que se divide en dous tipos:
      • Animacións Tween /Animation': Crea unha animación de rotación, traslación, zoom, trasnparencia (alpha) sobre calquera vista.
      • Animación Frame /AnimationDrawable: crea unha animación amosando unha secuencia de imaxes. Crease un obxecto da clase: .


  • Usaremos estes dous últimos tipos.


Caso práctico

  • Comezamos creando unha actividade: U3_30_Animacion
  • A imaxe amosa as animacións que se crearán:

Android 2013 U3 30 Animacion 02.jpg

  • Ao iniciar a aplicación, o fondo é branco e no espazo de tempo vaise tornando en vermello.
  • A imaxe da terra xirando como secuencia das seguintes imaxes.
  • No seguinte ficheiro pódense descargara as imaxes e colocalas en /res/drawable do proxecto.

Media:Drawable_terra.zip

O XML do Layout

<LinearLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
    xmlns:tools="http://schemas.android.com/tools"
    android:id="@+id/layout_terra"
    android:layout_width="match_parent"
    android:layout_height="match_parent"
    android:background="#F00"
    android:gravity="center"
    android:orientation="vertical" >

    <TextView
        android:layout_width="wrap_content"
        android:layout_height="wrap_content"
        android:text="Animación"
        android:textColor="#FFF"
        android:textSize="22sp" />

    <ImageView
        android:id="@+id/imgvwTerra"
        android:layout_width="wrap_content"
        android:layout_height="wrap_content"
        android:contentDescription="Animación da terra" />

    <Button
        android:layout_width="wrap_content"
        android:layout_height="wrap_content"
        android:onClick="onPararIniciarClick"
        android:text="Parar / Iniciar"
        android:textColor="#FFF" />

</LinearLayout>
  • Liñas 17-21: Vista onde se vai amosar a animación da terra


Animación Tween

  • Unha animación Tween define os seus efectos: transicións, rotacións, fading, movemento, zoom sobre un gráfico nun ficheiro XML
  • Localización do ficheiro: /res/anim/filename.xml
  • O nome do ficheiro será usado como ID do recurso.


  • Neste caso o recurso chámase:/res/anim/animacion_aparece_fundido.xml
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<set xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
    android:shareInterpolator="true"
     >
   <alpha 
       android:fromAlpha="0.0"
       android:toAlpha="1.0"
       android:duration="6000"
   />
   
</set>
  • Elementos do ficheiro:
    • set: E un contedor para albergar outros elementos de animación (<alpha>, <scale>, <translate>, <rotate>)
    • alpha:Animación fade-in/fade-out (fundido). Usa a transparencia aplha para indicar dende que nivel de transparencia se parte e ata cal se chega e canto tempo debe durar o proceso.
    • No noso caso partimos dunha transparencia total (0.0) a unha opacidade total (1.0). O proceso de fundido dura 6 segundos.


  • Ao iniciar a aplicación o Layout aprece blanco (transparente) e vaise funndindo até chegar a vermello (Opaco) que é o color co que se definiu o Layout.
  • Logo no código aplicarase a animación e cargarase.

Para consultar máis elementos dunha animación Tween:

Animación frame

  • A animación defínese nun XML que amosa a secuencia de imaxes a amosar nunha orde (Como unha película)
  • Localización do ficheiro:/res/drawable/filename.xml'
  • O nome do ficheiro será usado como ID do recurso.


  • Neste caso o ID do recurso é: /res/drawable/animacion_terra.xml
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<animation-list xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android" 
    android:oneshot="false"
    >
    <item android:drawable="@drawable/terra1" android:duration="250"/>
    <item android:drawable="@drawable/terra2" android:duration="250"/>
    <item android:drawable="@drawable/terra3" android:duration="250"/>
    <item android:drawable="@drawable/terra4" android:duration="250"/>
    <item android:drawable="@drawable/terra5" android:duration="250"/>
    <item android:drawable="@drawable/terra6" android:duration="250"/>
    <item android:drawable="@drawable/terra7" android:duration="250"/>
    <item android:drawable="@drawable/terra8" android:duration="250"/>
    <item android:drawable="@drawable/terra9" android:duration="250"/>
    <item android:drawable="@drawable/terra10" android:duration="250"/>
    <item android:drawable="@drawable/terra11" android:duration="250"/>
    <item android:drawable="@drawable/terra12" android:duration="250"/>
</animation-list>
  • Elementos:
    • <animation-list>: é o elemento raíz e conten elementos <item>
      • android:oneshot: Booleano. "true" para realizar a animación unha soa vez; "false" para estar nun bucle infinito.
    • <item>: Indica a secuencia de imaxe a cargar e a duración en milisegundos.
  • A animación será cargada no código.

O código Java

package com.example.u3_30_animacion;

import android.app.Activity;
import android.graphics.drawable.AnimationDrawable;
import android.os.Bundle;
import android.view.Menu;
import android.view.View;
import android.view.animation.Animation;
import android.view.animation.AnimationUtils;
import android.widget.ImageView;

public class U3_30_Animacion extends Activity {
	AnimationDrawable ad;

	@Override
	protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
		super.onCreate(savedInstanceState);
		setContentView(R.layout.activity_u3_30__animacion);
		cargarAnimacions();
	}

	private void cargarAnimacions() {
                //Tweek
		View pai = (View) findViewById(R.id.layout_terra);
		Animation fundido = AnimationUtils.loadAnimation(this, R.anim.animacion_aparece_fundido);
		pai.startAnimation(fundido);


                //Frame
		ImageView img = (ImageView) findViewById(R.id.imgvwTerra);
		img.setBackgroundResource(R.drawable.animacion_terra);

		ad = (AnimationDrawable) img.getBackground();
		ad.start();


	}

	public void onPararIniciarClick(View v) {
		if (ad.isRunning())
			ad.stop();
		else
			ad.start();
	}

	@Override
	public boolean onCreateOptionsMenu(Menu menu) {
		// Inflate the menu; this adds items to the action bar if it is present.
		getMenuInflater().inflate(R.menu.u3_30__animacion, menu);
		return true;
	}

}
  • Liñas 23-26: Cargamos os efectos da animación e aplicamos ese efecto (fundido) ao Layout.
  • Liñas 29-34: Cargamos a animación na vista ImageView (img) da activity e iniciamos a animación
  • Liña 40:Controlar se a animación esta ou non en marcha.





-- Ángel D. Fernández González e Carlos Carrión Álvarez -- (2013).