De Manuais Informática - IES San Clemente.
(difs.) ← Revisión anterior | Revisión actual (difs.) | Revisión siguiente → (difs.)
Traballando con Java DB Derby
A base de datos Java DB é a distribución compatible de Sun de Apache Derby.
Apache Derby é un sistema xestor de base de datos relacional que pode ser embebido en aplicacións Java. É un proxecto open source licenciado baixo a Apache 2.0 License.
Java DB está escrito íntegramente en Java, sendo completamente compatible con SQL, JDBC API, e a tecnoloxía Java EE.
A base de datos Java DB está incluido no JDK 6 e tamén ven empaquetado co servidor de aplicaciones GlassFish.
NOTA: Picar nas imaxes para velas no tamaño orixinal
Iniciar Servidor
Abrir IDE NetBeans e proceder como segue:
![Pestana Prestaciones(Services)](/images/thumb/3/3c/Derby0.png/400px-Derby0.png) a. Picar na pestana Prestaciones(Services) |
![Extender Menú Bases de datos(Databases)](/images/thumb/8/88/Derby1.png/400px-Derby1.png) b. Extender Menú Bases de datos(Databases) |
|
![Menu contextual Java DB](/images/thumb/4/4f/Derby2.png/400px-Derby2.png) c. Menu contextual Java DB. Picar co botón dereito en Java DB e elixir a opción Iniciar Servidor(Start Server) |
![Apache Derby Network Server Iniciado](/images/thumb/a/a1/Derby3.png/400px-Derby3.png) d. Apache Derby Network Server Iniciado |
Crear unha Base de Datos
Unha vez iniciado o servidor, proceder:
![Pestana Prestaciones(Services)](/images/thumb/3/3c/Derby0.png/400px-Derby0.png) a. Picar na pestana Prestaciones(Services) |
![Extender Menú Bases de datos(Databases)](/images/thumb/8/88/Derby1.png/400px-Derby1.png) b. Extender Menú Bases de datos(Databases) |
|
![Menu contextual Java DB](/images/thumb/3/35/Derby4.png/400px-Derby4.png) c. Menu contextual Java DB. Picar co botón dereito en Java DB e elixir a opción Crear Base de datos...(Create Database...) |
![Parámetros Crear Base de datos Java DB](/images/thumb/4/48/Derby5.png/400px-Derby5.png) d. Parámetros Crear Base de datos Java DB
- Nome Base de datos: BDExemplo
- Nome usuario: app
- Contrasinal: abc1234
- Ubicación base de datos: Ruta do cartafol .netbeans-derby, no cal gárdanse as bases de datos
Picar en Aceptar
NOTA: Cando se crea unha base de datos en Derby a través de NetBeans o NetBeans dá o nome do esquema ao nome do usuario elixido, pero non crea o esquema, de tal xeito que se o esquema non está creado non poderemos empregar esta base de datos nunha aplicación. Así no exemplo escóllese o usuario de nome app porque o esquema app está creado. Se o nome que se escolle non existe como esquema entón débese crear o esquema mediante o editor SQL co comando: CREATE SCHEMA nome_esquema; |
|
![Base de datos Creada](/images/thumb/e/ee/Derby6.png/400px-Derby6.png) e. Base de datos Creada |
Conectar coa Base de Datos
Unha vez iniciada e creada a base de datos, proceder:
![Conectar coa Base de Datos(Connect...)](/images/thumb/d/db/Derby7.png/400px-Derby7.png) a. Conectar coa Base de Datos(Connect...). Picar co botón dereito do rato na Base de Datos e elixir no menú contextual a opción Conectar...(Connect...) |
![Conexión coa base de datos creada](/images/thumb/2/20/Derby8.png/400px-Derby8.png) b. Conexión coa base de datos creada. Extendendo a base de datos comprobamos a conexión efectuada. Se a conexión foi efectiva a icona da base de datos cambia. |
Crear Táboas
Unha vez iniciada, creada e conectada a base de datos, pódese proceder Creando Táboas a través dos menús
Creando Táboas a través dos menús
![Extender a base de datos--->Cartafol App](/images/thumb/6/69/Derby9.png/400px-Derby9.png) a. Extender a base de datos--->Cartafol App |
![Cartafol App-->Crear Tabla](/images/thumb/3/38/Derby10.png/400px-Derby10.png) b. Cartafol App-->Crear Tabla. Opción Crear Tabla do menú contextual APP |
|
![Crear Táboa](/images/thumb/b/bc/Derby11.png/400px-Derby11.png) c. Crear Táboa
- Nome da Táboa: Exemplo
- Picar en Agregar Columna
|
![Agregar Columna](/images/thumb/e/eb/Derby12.png/400px-Derby12.png) d. Agregar Columna ID. - Nome: ID
- Tipo: NUMERIC
- Restriccións: Primary key, Unique, Index
- Picar en Aceptar
|
|
![Columna ID agregada](/images/thumb/4/48/Derby13.png/400px-Derby13.png) e. Columna ID agregada |
![Agregar Columna](/images/thumb/9/9f/Derby14.png/400px-Derby14.png) f. Agregar Columna NOME. - Nome: NOME
- Tipo: VARCHAR
- Tamaño: 30
- Restriccións: Unique, Index
- Picar en Aceptar
|
|
![Columna NOME agregada](/images/thumb/c/c4/Derby15.png/400px-Derby15.png) g. Columna NOME agregada |
![Agregar Columna](/images/thumb/d/da/Derby16.png/400px-Derby16.png) h. Agregar Columna IDADE. - Nome: IDADE
- Tipo: NUMERIC
- Restriccións: Nulo
- Picar en Aceptar
|
![Columna IDADE agregada](/images/thumb/4/4b/Derby17.png/400px-Derby17.png) i. Columna IDADE agregada. Picar en Aceptar. |
![Táboa creada.](/images/thumb/6/6f/Derby18.png/400px-Derby18.png) k. Táboa creada. |
Insertar datos nunha Táboa
Existen varias formas de facelo, unha delas é a través dun ficheiro script SQL, por exemplo datos.sql, co seguinte contido:
INSERT INTO APP.EXEMPLO VALUES
(1 , 'Anxo Perexil Rico', 23),
(2 , 'Brais Bon Vogal', 15),
(3 , 'Carlota DaViña Axil', 56);
Proceder:
![Conectar coa base de datos derby](/images/thumb/9/90/Insertderby1.png/400px-Insertderby1.png) a. Conectar coa base de datos derby BDEXEMPLO | ![Menú Arquivo-->Abrir ficheiro](/images/thumb/9/9f/Insertderby2.png/400px-Insertderby2.png) b. Menú Archivo-->Abrir archivo |
|
![Seleccionar ficheiro datos.sql](/images/thumb/d/dd/Insertderby3.png/400px-Insertderby3.png) c. Seleccionar ficheiro datos.sql. Picar en Aceptar. | ![Editor SQL-->Picar Botón Ejecutar SQL](/images/thumb/5/55/Insertderby4.png/400px-Insertderby4.png) d. Editor SQL-->Picar Botón Ejecutar SQL |
|
![Seleccionar BD Derby](/images/thumb/b/b8/Insertderby5.png/400px-Insertderby5.png) e. Seleccionar BD Derby. Picar en Aceptar. |
![Amosar datos](/images/thumb/8/88/Insertderby6.png/400px-Insertderby6.png) f. Mostrar datos. Menú contextual Táboa EXEMPLO Picar en Mostrar datos. Aparecerá a saída da consulta SQL: SELECT * FROM EXEMPLO; |
|
![Saída consulta SQL. Datos insertados.](/images/thumb/0/07/Insertderby7.png/400px-Insertderby7.png) g. Saída consulta SQL. Datos insertados. |
-
Referencias Java DB Derby
- Working with the Java DB (Derby) Database
- Creating a Custom Java Desktop Database Application
- Creating a Java application to access a Derby database
- Exemplos Java DB Derby
Crear Aplicación de Escritorio (GUI) con Acceso a Java DB Derby
Proceder:
![Abrir Proxecto Novo](/images/thumb/e/ed/Guibd1.png/400px-Guibd1.png) a. Abrir Proxecto Novo | ![Aplicación de Escritorio Java](/images/thumb/2/24/Guibd2.png/400px-Guibd2.png) b. Tipo de Aplicación: Aplicación de Escritorio Java |
|
![Aplicación de Base de Datos](/images/thumb/1/1f/Guibd3.png/400px-Guibd3.png) c. Aplicación de Base de Datos- Nome: BDExemplo
- Ubicación: Por defecto no cartafol do usuario
| ![Conexión base datos Derby](/images/thumb/3/30/Guibd4.png/400px-Guibd4.png) d. Conexión coa base de datos derby BDExemplo |
|
![Escoller táboa](/images/thumb/b/b3/Guibd5.png/400px-Guibd5.png) e. Escoller Táboa. Como soamente existe unha táboa non escollemos. | ![Campos engadidos](/images/thumb/4/46/Guibd6.png/400px-Guibd6.png) f. Campos a engadir. Por defecto están engadidos todos os campos. Picar en Terminar. |
|
![Abrindo proxecto](/images/thumb/8/8b/Guibd7.png/400px-Guibd7.png) g. Abrindo proxecto | ![Proxecto aberto e conectado coa base de datos derby](/images/thumb/d/d3/Guibd8.png/400px-Guibd8.png) h. Proxecto aberto e conectado coa base de datos derby. Aplicación gráfica conectada a Java DB Derby |
|
![Executar Proxecto BDExemplo (F6)](/images/thumb/d/d9/Guibd9.png/400px-Guibd9.png) i. Executar Proxecto BDExemplo (F6) | ![Aplicación gráfica funcionando conectada con JavaDB Derby coa base de datos BDExemplo](/images/thumb/9/97/Guibd10.png/400px-Guibd10.png) k. Aplicación gráfica funcionando conectada con JavaDB Derby coa base de datos BDExemplo. |
Referencias GUI con Java DB Derby
- Creating a Custom Java Desktop Database Application
- Creating a Java application to access a Derby database
- Exemplos Java DB Derby
--ricardofc [15/05/10]