Diferencia entre revisiones de «Instalación en Ubuntu»
(Sin diferencias)
|
Revisión actual del 15:12 15 oct 2015
Introdución
- Como xa se dixo, a versión de Ubuntu na que se elaborou o curso é a Ubuntu Desktop 13.10 de 64 bits. Tamén se probou na versión Ubuntu Desktop 14.04 de 64 bits
- A razón de instalar cada compoñente por separado é que nos vai permitir ter un maior control de todo canto se precisa e ademais vai poder permitir que cada lector instale os compoñentes que precise en función dos que xa ten instalados.
- Compoñentes:
O OpenJDK (Java Development Kit), versión libre do JDK liderada por Oracle. Como xa se indicou vaise instalar o JDK no canto do JRE (MV de Java), por se alguén desexa programar a maiores en Java en consola ou con outros IDEs. Nesta ocasión vaise facer uso de OpenJDK e non do JDK de Oracle, porque xa vén nos repositorios de Ubuntu. Quen o desexe pode descargar o JDK orixinal de Oracle e instalalo seguindo os pasos: http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/downloads/index.html. | |
O IDE (Integrated Development Enviroment) de Eclipse. | |
O SDK (Software Development Kit) de Android | |
O ADT Plugin (Android Development Tools) para Eclipse. Permitirá facer uso dende o IDE do SDK de Android. |
- Quen desexe instalar todo isto en Ubuntu con entorno Unity e non se sinta con soltura no seu manexo, na parte III do seguinte curso pode observar como interactuar con Unity: Curso Platega: Ubuntu Desktop. Un sistema dual (MS Windows / GNU/Linux)
Instalación OpenJDK
- Vaise instalar a versión 7.
- En http://openjdk.java.net pódese obter máis información sobre esta plataforma.
Instalación do IDE Eclipse
- A continuación instalarase o IDE de Eclipse, cuxo proceso de instalación é simplemente descargar e descomprimir un paquete, sen máis.
- En http://eclipse.org/ está o sitio do IDE.
En http://www.eclipse.org/downloads/ podemos atopar a última versión. A imaxe amosa a versión 4.3.1. Na actualiadade é a 4.4.1. Neste caso descárgase a versión de 64 bits do IDE de Java EE (Enterprise Edition) por ser máis completa cá do IDE de Java, pero con esta última tamén sería suficiente. Cada quen que baixe a versión de 64 ou 32 bits en función do seu S.O.
IDE Eclipse para tódolos usuarios
- Para que o IDE Eclipse estea dispoñible para tódolos usuarios do sistema, só é preciso poñer o cartafol Eclipse nunha ruta accesible por todo usuario. Neste caso vaise facer uso da máis recomendada /opt/eclipse.
- Logo só resta axustar o propietario e os permisos do cartafol.
- Pódese facer todo isto dende o contorno gráfico pero vaise realizar dende a consola con sudo.
- Finalmente crearase un menú para que calquera usuario poida lanzar o IDE dende o Botón de Inicio do Lanzador.
[Desktop Entry]
Type=Application
Name=Eclipse
Comment=Eclipse Integrated Development Enviroment
Exec=env UBUNTU_MENUPROXY= /opt/eclipse/eclipse
Icon=/opt/eclipse/icon.xpm
Categories=Development;IDE;Java;
NOTA: Na versión 13.10 de Ubuntu se non se engade en Exec env UBUNTU_MENUPROXY non se amosarían os menús da aplicación.
Instalación Android SDK
- O proceso de instalación é semellante ao do IDE Eclipse: descargar un paquete e descomprimilo.
- En http://developer.android.com/sdk/index.html#Other podemos comezar co proceso de instalación.
- Poderíamos descargar o Bundle asociado ao noso SO e este xa traería integrado nun só paquete: Eclipse + Android SDK + Plugin ADT. Só restaría instalar o JRE (ou JDK se se desexa).
- Poderíase configurar para que puidera ser usado por calquera usuario do sistema do mesmo xeito que se fixo antes con Eclipse e que se vai facer a continuación co SDK de Android.
- Pero, como indicamos, vaise instalar cada compoñente por separado.
En http://developer.android.com/sdk/index.html#Other poderemos descargar o SDK para Android. asociado ao noso SO. Neste caso baixarase o SDK para Linux, fixarse que a versión é a mesma para 32 bits que para 64 bits, co cal é probable que nas versións do SO de 64 bits haxa que instalar librarías de 32 bits que precisen os compoñentes do SDK para ser executadas.
- Agora xa teríamos unha carpeta co SDK, da que podería facer uso o usuario actual pero non todos os demais do sistema.
- Por tanto, igual que se fixo antes con Eclipse para configuralo para tódolos usuarios, vaise proceder agora có SDK de Android.
Android SDK para tódolos usuarios
- Igual que antes: poñer o SDK nunha ruta accesible para tódolos usuarios do sistema: /opt/android-sdk-linux.
- Logo só resta axustar o propietario e os permisos do cartafol.
- Pódese facer todo isto dende o contorno gráfico pero vaise realizar dende a consola con sudo.
Se se preme na imaxe verase en tamaño real, e poderá apreciarse, que aínda non está o SDK listo para poder crear o noso primeiro programa: precísanse compoñentes que xa marca por defecto o xestor: Unha API (marca por defecto as últimas, a 5.1.1 e M) e compoñentes básicos (na imaxe veñen marcadas outras por ser unha versión anterior).
NOTA:: Cando decidimos instalar unha nova versión do S.O. Android non é necesario marcar todas as opcións dentro desta API. Así:
- SDK: Necesario para poder desenvolver a aplicación. Sempre debe ser marcada.
- Samples for SDK: Documentación de exemplo. Non é necesario marcala.
- System Image (ARM/Intel/MIPS): Cando máis adiante utilicemos un dispositivo virtual para correr as nosas aplicacións, será necesario ter descargado a lo menos unha destas imaxes. O normal é que se temos un procesador INTEL descarguemos unha imaxe INTEL xa que despois poderemos instalar un acelerador hardware para dito micro. Se non temos intel poderíamos descargar calquera das opcións.
- Google API: O mesmo que o System Image pero para dar soporte a aplicacións que van facer uso de Google Maps. Se non imos traballar con el non será necesario descargalas.
- Sources for Android SDK: Fontes das funcións do SDK. Non é necesario descargalas.
Instalación plugin ADT
- Só resta instalar o plugin en Eclipse que permita traballar dende este IDE co SDK de Android.
- Este plugin chámase: Android Development Tools (ADT) e estende as capacidades de Eclipse para xestionar dispositivos móviles (emulados e reais), compilar e instalar aplicacións en dispositivos, etc.
- En http://developer.android.com/tools/sdk/eclipse-adt.html hai máis información sobre este compoñente e como se pode instalar no IDE.
En http://developer.android.com/tools/sdk/eclipse-adt.html premer en Installing the Eclipse Plugin
En http://developer.android.com/sdk/installing/installing-adt.html indica que podemos instalar o Plugin de dúas formas:
... ou copiar o enlace ao repositorio no que se atopa o plugin ADT: https://dl-ssl.google.com/android/eclipse/. Usaremos esta forma.
Amosa os compoñentes que se van instalar. Na última versión do ADT só hai un compoñente. O compoñente NDK: Native Development Kit era para desenvolver aplicacións en linguaxe nativa como C ou C++. Máis información: http://developer.android.com/tools/sdk/ndk/index.html
Librarías de 32 bits precisas para Ubuntu 13.10 Linux de 64 bits
- Se o lector está usando unha versión de Ubuntu de 32 bits xa pode pasar ao seguinte punto.
- Como se viu antes o SDK de Android era válido para as versións de 32bits e 64bits, pero se estamos nun SO de 64 bits, este non ten instaladas algunhas librarías de 32 bits que precisan algúns compoñentes do SDK, por exemplo o ADB.
- O Android Debug Bridge (ADB) é un comando que arranca un servidor que nos vai permitir comunicarnos e interactuar cos dispositivos físicos ou emulados.
- O ADB verase con profundidade nun apartado posterior, por agora so interesa que se poida executar.
- No enlace hai máis información: http://developer.android.com/tools/help/adb.html
- Agora xa podemos iniciar Eclipse que non se terá ningún problema co ADB nunha versión linux de 64 bits.
- Aínda hai que instalar algunha libraría máis de 32 bits, pero imos esperar a que xurda o erro.
Configuración Eclipse e plugin ADT. Actualizacións
- Agora xa podemos iniciar eclipse sen problemas e imos ver:
- Parámetros de configuración de Eclipse.
- Como actualizar Eclipse ou o SDK de Android.
- Que elementos engadiu o plugin ADT á Perspectiva Java de Eclipse.
- Unha Perspectiva é unha combinación de pantallas para facilitar o desenvolvemento de aplicacións de distintos tipos.
- Aconséllase que se lle bote un ollo a: "Mi primera hora con Eclipse": http://ubuntulife.files.wordpress.com/2008/03/intro_eclipse_espanol.pdf
Dende o propio Eclipse, o plugin proporciona un enlace ao comando que chama ao Xestor de SDK de Android, que estaba na ruta: /opt/android-sdk-linux/tools/android sdk. Dende aquí poderíanse instalar/desinstalar compoñentes e incluso actualizalos. Pero hai que iniciar o Eclipse como root: sudo /opt/eclipse/eclipse. Non o pode facer un usuario normal (ben, salvo que en /opt/android-sdk-linux se lle dean permisos de escritura a todo o mundo).
Carpetas de traballo
- As carpetas que se obteñen finalmente pertencen a 2 tipos:
- Carpetas de programas:
- /opt/eclipse: Eclipse + plugin ADT
- /opt/android-sdk-linux: Android SDK
- Carpetas de configuración de usuario
- /home usuario/.eclipse: Carpeta oculta. Contén arquivos de configuración relativos a ese usuario e ao IDE Eclipse.
- /ruta/workspace: Carpeta indicada polo usuario onde se van gardar os proxectos creados no IDE Eclipse.
- /home usuario/.android: Carpeta oculta. Contén arquivos de configuración relativos ao SDK de Android e onde se van gardar os emuladores de dispositivos móbiles (AVDs) que cree o usuario.
- Carpetas de programas:
- Dende a sesión do usuario co que se estaba no sistema se estivo executando Eclipse e o SDK de Android como root, aconsellamos, para que non haxa problemas con permisos, que se borren as tres carpetas asociadas á configuración do usuario. Puidera ser o caso de que xa non existiran esa carpetas, pero é mellor asegurarse.
Fixar a icona ao Lanzador
- Unha forma de facilitar o acceso a eclipse pode ser fixando a icona ao Lanzador.
- Hai varias formas de facelo, unha delas é a seguinte, unha vez que se ten o localizado na Lente de Incio, arrastralo ate a barra do Lanzador.
-- Ángel D. Fernández González e Carlos Carrión Álvarez -- (2015).